מהם ניזקי הריסוס? כולל מחקרים וקישורים. מועצה אזורית עמק יזרעאל.

חומרים רבים שמשתמשים בהם באזורים חקלאיים ובגינון הם רעילים לאדם ולסביבה. אנחנו רגילים להתיחס ל"אויר המזוהם שבעיר", אך מחקרים מראים שדווקא במושבים בישראל החשיפה למזהמים גבוהה ואפילו מסוכנת. מהם אותם מזהמים? חומרי ההדברה וקוטלי העשבים בשדות ובשטחים הציבוריים. גם במינונים נמוכים ביותר החומרים האלו מצטברים ברקמות הגוף, ואת התוצאות רואים בדרך כלל רק כעבור שנים.

קרא עוד  

הפסקת ריסוסים וגינון בר קיימא היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון.

ברחבי העולם גוברת המגמה והמודעות לקידום אורח חיים בריא ועמה עולה החשש מריסוסים במרחב הציבורי: בפארקים, בגינות, במדרכות ובמוסדות הציבור, בראשם ריסוסי הגינון והמדרכות כנגד עשבייה. בשנים האחרונות מספר מחקרים הצביעו על סיכון מוגבר לסרטן וגידולים מסוכנים בקרב אוכלוסיה החשופה לקוטלי העשבים: הציבור והעובדים עם חומרי ההדברה.

קרא עוד  

על בריאות וחומרי הדברה. מגזין בריאות וסביבה 2012

היקפו של שוק חומרי ההדברה בארצות הברית לבדה − 35 מיליארד דולר בשנה. המשמעותהיא: מאות אלפי טונות של כימיקלים שמגיעים אל המים, אל הקרקע ואל שרשרת המזון. לשמחתנו, מודעותו של הציבור בסוגיה זו הולכת וגוברת, והמדינות והרשויות מקפידות יותר עלסילוק חומרים מסוכנים. עם זאת, יש להעמיק את הידע על הקשר בין חשיפה לחומרי הדברה לבין השפעתה על בריאותנו. חשוב למצוא חלופה לחומרי הדברה כימיים, לפתח הדברה ביולוגית ולהגביר את עמידות הצמחים

קרא עוד  

האיחוד האירופאי אסר השימוש בחומר ההדברה בגלל פגיעתו בדבורים

דבורים וחרקים אחרים הכרחיים לייצור המזון העולמי, שכן הם מאביקים כשני שלישים מהייבול בעולם. הירידה החדה במספרם של החרקים המאביקים בעולם בשנים האחרונות מושפעת בין השאר מהשימוש הנרחב בחומרי הדברה. הצעת החקיקה זכתה לתמיכה ציבורית גדולה, ולמעלה מ-5 מיליון בני אדם חתמו על עצומה התומכת בשינוי, אך ארגוני חקלאים באירופה טענו כי האיסור יביא להקטנת היבול ולמחסור במזון.

קרא עוד  

גנן חלה סרטן תובע את חברת מונסנטו יצרנית הראונדאפ

דה ויין ג'ונסון הוא הראשון שמביא את החברה לבית המשפט בגין קשר לכאורה בין קוטל העשבים שלה למחלה. עורך דינו הציג תכתובות פנימיות של החברה, וטען: "החברה נלחמה נגד המדע"

קרא עוד  

המון מחקרים וכתבות על ריסוסים "מזויות" סוכנות ידיעות למדע וסביבה.

ריכוז גדול של כתבות בנושא הריסוסים והשפעתם על מגוון גדול מאוד מחיים שלנו.

קרא עוד  

גנן זכה בתביעה של 289 מליון דולר מול מונסנטו יצרנית הראונדאפ

האם דיוויין ג’ונסון, חולה סרטן סופני מקליפורניה, הוא האדם שיחסל את קוטל העשבים הפופולארי של חברת מונסנטו, ה’ראונד אפ’? לאחר ניצחונו בתביעה מול החברה שנתבקשה לשלם לו 289 מיליון דולר כספי פיצויים, יש הסוברים כי הסיכוי לכך בהחלט סביר וקיים.

קרא עוד