גינון בר קיימא בימי קורונה - דבי לרר

גינון בימי קורונה - ממשבר להזדמנות הימים המאתגרים שעוברים על כולנו מעלים לא מעט חששות ודאגות. מתי נחזור לשגרה? איך היא תיראה? האם נוכל לעבוד כמו בעבר? האם הפרנסה שלנו תיפגע?

קרא עוד  

כיצד ניתן לקדם גינון בר-קיימא - דבי לרר

התקדמות הגדולה של הגננות המודרנית הובילה לתכנון גנים אינטנסיביים לאחזקה גבוהה, לשימוש רב מדי באלמנטים דוממים הזרים לגן ולסביבה וכן לשימוש מופרז ואופנתי בקבוצות צמחיות שונות שאינן דווקא מתאימות. ניתן לשנות את זה.

קרא עוד  

ישראל מתייבשת והקיץ מגיע – מה עושים? - דבי לרר

ושוב כמו בריטואל ידוע מראש, מופיעות פניה של השחקנית רננה רז, עם המילה המפחידה "חזרתי" כמו מימוש ההבטחה המאיימת של ארנולד שורצנגר. ושוב המודעות וההסברים והצורך לחסוך במים, ובתוכם ההיסטריה הציבורית והדרישה לייבש גינות כחלק מהתהליך. והיסטריה ככול היסטריה היא יועצת גרועה לקבלת החלטות... אז מה עושים?

קרא עוד  

גינון בר-קיימא ליצירת מרחב עירוני ירוק ומרפא - דבי לרר

עיר ירוקה ומטופחת היא אחת מהדרישות הבסיסיות של התושבים מראשי הערים. יותר מ-90% מהאוכלוסייה בישראל גרים במרחבים העירוניים והיכולת של צמחייה להשפיע על איכות החיים בעיר, גדולה מאוד. רוב הערים הפנימו כבר את ההבנה כי עיר ירוקה היא חשובה ואנשי המקצוע ומקבלי ההחלטות משקיעים תקציבים גדולים בטיפוח המרחב העירוני. אולם למרקם הצמחי והירוק יש חשיבות גדולה הרבה יותר מאשר רק השפעה על מראה העיר והיופי שלה.

קרא עוד  

גינון בר-קיימא הגדרה ופירוט של משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

ן הנוי הפרטי והציבורי הנו מקום מרגוע לאדם המודרני מהמולת היום יום ומקום בילוי לשעות הפנאי, מעין גן עדן בזעיר אנפין... איך עושים אותו בר קיימא? גינון בר-קיימא הוא "גינון העונה על צורכי הדור הנוכחי, מבלי לפגוע במשאבים שיעמדו לרשות הדורות הבאים". גן הנוי הפרטי והציבורי הנו מקום מרגוע לאדם המודרני מהמולת היום יום ומקום בילוי לשעות הפנאי, מעין גן עדן בזעיר אנפין. צמחי הגן משמשים למטרות רבות – אדריכליות, אסטטיות, פונקציונאליות, שימושים קולינריים (אכילה, תבלין ומרפא) ועוד.

קרא עוד  

שמירת טבע בעיר - הערך בשמירה על המגוון הביולוגי העירוני אסף שוורץ

כחלק מניסוי שערך המחבר, הומרו חלקים מהמדשאות בגינה לערוגות של פרחי בר שיכולים לסייע בהגדלת מגוון המאביקים בעיר. המבקרים בגינה נהנו מהפריחה, אך התלוננו כשהצומח התייבש. הממצאים מצביעים על הפשטות של יישום ממשקים אלה ועל התועלת האקולוגית שלהם.

קרא עוד